Сер 22, 2009 о 13:47 | Автор: admin
Виникнення поняття натурального числа — питання загальної історії культури. Розвиток цього поняття ми, звичайно, не можемо простежити за безпосередніми джерелами.
Стародавня писемна математична пам’ятка, яка дійшла до нас, — папірус Рінда (або Райнда) переписаний єгипетським переписувачем Ахмесом близько 1900—1800 рр. до н. е., — свідчить про те, що і в той далекий час єгиптяни були обізнані з діями не тільки над цілими, а й над дробовими числами.
Порівняно недавні дослідження дають змогу зробити висновок, що рівень арифметичної культури вавилонян за 2—3 тис. років до н. е. був досить високий. Відомо, що первісні люди з’явились на Землі понад 2 млн. років тому. Однак тільки за 4—5 тис. років до н. е. ми зустрічаємо перші писемні пам’ятки математичних знань.
Читати далі »
Лип 21, 2009 о 14:35 | Автор: admin
(Л. В. Лобанова, 1989)
Щоб знайти найбільший спільний дільник двох чисел, є дуже простий спосіб, відомий під назвою алгоритму Евкліда, або способу послідовного ділення.
Читати далі »
Лип 21, 2009 о 13:54 | Автор: admin
(М. Ю. Корнілов, В. В. Плахотник)
Трикутниками Герона називають трикутники, в яких довжини сторін і площа — цілі числа. Класичні приклади таких трикутників — трикутники із сторонами 3, 4, 5 і 13, 14, 15.
Читати далі »
Лип 21, 2009 о 13:23 | Автор: admin
На початку XIII ст. купець з італійського міста Піза Леонардо написав «Книгу про абак», де він виклав зібрані під час подорожі по країнах Сходу відомості з арифметики та алгебри. У цій енциклопедії тогочасної математики Леонардо розглядає і деякі нові, невідомі попередникам задачі. Більшість з них тепер становить інтерес тільки для істориків математики. Але це не стосується знаменитої «задачі про кролів».
Читати далі »
Лип 21, 2009 о 12:39 | Автор: admin
(Льюїс Керрол «Аліса в країні чудес»)
— Чешірський Котику... — несміливо заговорила Аліса...
— Скажіть, будь ласка, як мені вийти звідси?
— Це великою мірою залежить від того, куди ти хочеш потрапити, — відповів Кіт.
— Та мені байдуже... — почала Аліса.
— Тоді все одно, куди йти, — сказав кіт.
— ...аби потрапити куди-небудь, — закінчила Аліса.
— Ну, куди-небудь ти неодмінно потрапиш, — запевнив її Кіт, — якщо не лишишся там, де стоїш.
Читати далі »
Лип 9, 2009 о 19:38 | Автор: admin
Постановка задачі: За допомогою лише циркуля і лінійки без поділок, за скінченне число операцій побудувати квадрат, рівновеликий даному кругу.
Найбільш древня і популярна серед знаменитих математичних задач. Учені різних часів, відшукуючи її розв'язання, збагатили математику цілою низкою видатних відкриттів.
Читати далі »
Лип 9, 2009 о 19:19 | Автор: admin
У XXX ст. до н. е. вже вміли лічити до 100 000. У цей час зводиться ансамбль великих пірамід у Гізі, які понад п'ять тисячоліть викликають безмірне захоплення і подив. З III ст. до н. е., коли греки склали список семи чудес світу, єгипетські піраміди незмінно залишаються чудом №1.
Читати далі »
Тра 31, 2009 о 16:14 | Автор: admin
Математика — одна з найдревніших наук. Перші математичні уявлення і поняття людина формувала в глибокій давнині, розв'язуючи найпростіші задачі практичного характеру. Ускладнювалися форми трудової діяльності, і перед людиною поставали складніші задачі, для розв'язування яких вона формувала нові математичні поняття, створювала математичні теорії. Отже, математика розвивалася під впливом двох головних стимулів: потреб практичної діяльності людини і логіки розвитку самої математики.
Читати далі »
Тра 31, 2009 о 15:48 | Автор: admin
Основою основ науково-технічного прогресу є дальший розвиток науки, зокрема математики, прикладне значення якої дуже велике. А всебічний розвиток будь-якої науки неможливий без глибокого аналізу її історії.
До минулого звертаються з різних причин. Лейбніц, наприклад, застерігав, що хто хоче обмежитися сучасним без знання минулого, той ніколи не зрозуміє сучасного.
Читати далі »
Тра 31, 2009 о 15:19 | Автор: admin
Чиста математика має своїм об’єктом просторові форми і кількісні відношення дійсного світу, отже — дуже реальний матеріал.
Той факт, що цей матеріал набирає надзвичайно абстрактної форми, може лише слабо затушувати його походження із зовнішнього світу. Але щоб бути спроможним дослідити ці форми і відношення в чистому вигляді, треба цілком відокремити їх від їхнього змісту, залишити цей останній осторонь як щось неістотне; таким шляхом ми дістаємо точки, позбавлені вимірів, лінії, позбавлені товщини й ширини, різні a і b, x і y, постійні і змінні величини, і лише в самому кінці ми доходимо до продуктів вільної творчості і уяви самого розуму, а саме — до мнимих величин.
Читати далі »