Самостійне і колективне розв'язування задач

На уроках практикують самостійне і колективне розв'язування задач. Завдання вчителя — правильно організувати обидві форми роботи учнів, не нехтуючи жодною з них. Багато методистів шкіл особливо наголошують на організації самостійного розв'язування задач учнями. Це й справді досить важлива і відповідальна справа. Треба домогтися, щоб кожний учень 9—10-х класів умів самостійно розв'язувати задачі принаймні середньої складності.

Читати далі »

Малюнки до стереометричних задач

Малюнки до стереометричних задачОсобливо важливу роль під час розв'язування стереометричних задач відіграють малюнки. Але малюнок тут — не мета, а тільки допоміжний засіб. Якщо учень може розв'язати задачу без малюнка, він може його й не виконувати.

Розв'язання переважної більшості стереометричних задач, поданих в учнівських навчальних посібниках, бажано супроводити малюнками. Треба намагатись, щоб малюнки були правильними, наочними і щоб їх легко можна було виконувати. Іноді вважають, що учнівські малюнки до стереометричних задач повинні бути також повними і метрично визначеними. Однак не слід вимагати виконувати такі малюнки до кожної задачі. До тієї самої задачі можна пропонувати той чи інший малюнок.

Читати далі »

Сила тертя

З явищем тертя людина зустрічається щоденно в процесі трудової діяльності: в одних випадках вона зменшує його, в інших — збільшує. Сила тертя супроводжує будь-який рух тіла чи стан спокою. Вона виникає при безпосередньому стиканні тіл і завжди напрямлена вздовж поверхні стикання.

Є такі види тертя:

  • спокою,
  • ковзання,
  • кочення,
  • сухе і рідке тертя.

Сила тертя спокою напрямлена протилежно — силі, що прикладена до нерухомого тіла і паралельна до поверхні стикання його з іншим тілом.

Сили, які діють на брусок

Читати далі »

Закон Гука

У випадку малих деформацій тіл, зв'язок між пружністю і деформацією виражається законом Гука: сила пружності пропорційна до величини деформації

\[\]

Читати далі »

«Кенгуру» — міжнародний математичний конкурс

Kangaroo / «Кенгуру»

На початку 80-х років XX століття Пітер Холлоран, професор математики з Сіднею, вирішив організувати новий тип гри-конкурсу для австралійських школярів: підбірку задач із варіантами відповідей, перевірку яких здійснює комп’ютер. Тисячі школярів могли взяти участь у грі одночасно. Успіх австралійського національного математичного конкурсу був надзвичайний.

У 1991 році два французьких математики вирішили провести цю гру у Франції, назвавши її «Кенгуру» на честь своїх австралійських колег. Перша гра зібрала 120 000 учнів коледжів. Пізніше конкурс охопив також школярів та ліцеїстів.

Читати далі »

Розвиваючі інтерактивні ігри, навчальні програми

Самоучка

Самоучка — це сайт присвячений навчальному матеріалу для дошкільнят і школярів молодших класів, вивчення якого за допомогою інтерактивних флеш-ігор допоможе полегшити навчання в початкових класах, викличе у дитини інтерес до уроків в школі.

Всі батьки хочуть, щоб їх діти добре вчилися в школі. А успіх багато в чому залежить від того, як складеться навчання в першому класі, наскільки посильними для першокласника виявляться завдання на першому етапі навчання.

Лічба. Вправа для тих, хто починає вивчення першого десятка

«Лічба». Вправа для тих, хто починає вивчення першого десятка.

Читати далі »

EDUkIT — cайти для шкіл та інших навчальних закладів

У межах співпраці між Управлінням освіти Департаменту з гуманітарних питань Харківської міської ради та проектною групою «EDUkIT» (м. Харків) з лютого 2009 року триває етап тестування програми «Конструювання інтернет-сайтів для шкіл» — http://edu.kh.ua/.
Читати далі »

Програма зовнішнього незалежного оцінювання з математики

Додаток № 7 до наказу Міністерства освіти і науки України від 08.12.2010 р. № 1218 (із змінами та доповненнями, внесеними відповідно до наказу від 27.12.2010 №1292)

3авдання зовнішнього незалежного оцінювання з математики:

- будувати математичні моделі реальних об'єктів, процесів i явищ та досліджувати ці моделі засобами математики;

- виконувати математичні розрахунки (дії з числами, поданими в різних формах, дії з відсотками, складання та розв'язування пропорцій, наближені обчислення тощо);

- виконувати перетворення виразів (розуміти змістове значення кожного елемента виразу, знаходити допустимі значення змінних, знаходити числові значення виразів при заданих значеннях змінних, виражати з рівності двох виразів одну змінну через інші тощо);

Читати далі »

Сили пружності

Ми знаємо, що у природі існує декілька видів сил: сила тяжіння, сила тертя, ядерні сили, електрична сила, магнітна сила, або якщо узагальнити, то маємо сили гравітаційні, електромагнітного походження, слабої взаємодії та сильної (ядерні) взаємодії.

Читати далі »

Явище інерції

Явище збереження швидкості тіла називають інерцією. Тому й система відліку, відносно яких тіла рухаються із сталою швидкістю, коли зовнішні дії на них компенсовані, називають інерціальними, а перший закон Ньютона — законом інерції, інерціальних систем відліку — безліч.

Читати далі »